Spelutveckling

Efter att ha deltagit i flera spelprojekt som grafiker samt själv arbetat med brädspelsdesign, en prototyp för ett platsbaserat spel samt produktion av spelet Pappersmaskinen för Vadsbo Museum har jag god erfarenhet inom detta område. Spelproduktioner är stora och tidskrävande projekt och det är sällan som de kan genomföras av en enskild person. Att skapa ett spel, vare sig analogt eller digitalt, är därför ett stort åtagande, men i gengäld finns stora möjligheter! Om ni är intresserade av att skapa ett spel eller har ett spelprojekt som ni skulle vilja att jag deltog i så är det bara att höra av er så kan vi diskutera hur vi kan lägga upp arbetet!

Bilder från pappersmaskinen?

Bild från Megalitprototyp

Bild från BotM?

Spelprojekt:
Franken Runners (Wingon Studios)
Bitzy Blitz (Wingon Studios)
Squid Skid (Wingon Studios)
Valhalla, Raids & Gold (Ghousoft Studios)
(Survive?)
Prototyp för Megalitspel (Examensarbete)
Pappersmaskinen (Projekt med Vadsbo Museum och KASTiS)